Bezoek Orlando Health 3 oktober 2016 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Martini Ziekenhuis Groningen - WaarBenJij.nu Bezoek Orlando Health 3 oktober 2016 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Martini Ziekenhuis Groningen - WaarBenJij.nu

Bezoek Orlando Health 3 oktober 2016

Door: Ingrid en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Martini Ziekenhuis

03 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag een goed gevuld programma in het Arnold Palmer ziekenhuis onderdeel van Orlando Health. Dit ziekenhuis is bezig met een 2e accreditatie voor Magnet Hospital.
Het programma begon met het voorstellen van alle Santeon ziekenhuizen. Hierna volgde de presentatie over Magnet van Orlando Health gevolgd door een forum discussie waarbij we aan verpleegkundigen vanuit verschillende lagen van de organisatie vragen konden stellen hoe ze magnet concretiseren in het ziekenhuis.

Na de lunch vertelde de trauma programma manager over de gevolgen van de schietpartij (Pulse schietpartij in juni 2016) voor het traumacentrum. Hoe de voorbereiding op rampen middels trainingen, drills, hebben bijgedragen aan goede samenwerking met positieve uitkomsten voor de slachtoffers. Aan het eind van de dag kregen we een rondleiding door het ziekenhuis waarbij het opvallend was dat er op alle afdelingen gewerkt wordt met prestatieborden en patiënt informatieborden.

Het gastvrije ontvangst is tekenend voor de Amerikanen. Dat hebben wij zeker ervaren vandaag!
We hebben veel ideeën opgedaan om mee terug te nemen naar het MZH. Belangrijke boodschap van vandaag is ieder geval het gevoel van trots mogen zijn op ons vak!

Morgen staat het Tampa General Hospital op het programma.

• 05 Oktober 2016 - 20:22

Nico :

Hallo collega's in Orlando,

leuk jullie blog te lezen. Het Amerikaans enthousiasme is besmettelijk lees ik tussen de regels door.
    Ben benieuwd wat jullie uiteindelijk aan nieuwe ideeën meenemen en als aanvulling zien hier in het Martini / de Santeon ziekenhuizen.
    Veel plezier verder.

groet,

Nico Garstman, IC 3B

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

Martini Ziekenhuis

Het Martini Ziekenhuis is een topklinisch opleidingsziekenhuis dat zich onderscheidt met een breed aanbod medisch-specialistische zorg in een gastvrije omgeving. We werken nauw samen met huisartsen en andere zorgverleners in de keten: samen gaan we voor de beste zorg. Onze zorgprocessen zijn efficiënt georganiseerd, met de zorgvraag van de patiënt als uitgangspunt. Als duurzame onderneming zijn we ons bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid en investeren we onder meer in duurzame inzetbaarheid van medewerkers.

Actief sinds 13 Sept. 2016