Eerste dag congres - Reisverslag uit Vineland, Verenigde Staten van Martini Ziekenhuis Groningen - WaarBenJij.nu Eerste dag congres - Reisverslag uit Vineland, Verenigde Staten van Martini Ziekenhuis Groningen - WaarBenJij.nu

Eerste dag congres

Blijf op de hoogte en volg Martini Ziekenhuis

05 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Vineland

Na een heerlijk ontbijt met z'n vieren zijn we richting het Orange County Convention Center gegaan...en we waren niet de enigen: Bijna 10.000 aanwezigen! Gelukkig hadden we ons gisteren al geregistreerd.
De opening was spectaculair, echt Amerikaans (groots, ballet, theater, muziek en veel applaus).

Daarna hebben we verschillende presentaties bijgewoond over patiënt en familie centraal in het zorgproces, shared governance uitdagingen en implementatie van protocollen.
Tijdens lunchtijd hadden we de mogelijkheid posters te bekijken en langs stands van bedrijven te gaan. Maar natuurlijk ook om met de internationale collega's te praten.

In de middag opnieuw presentaties. Dit keer over het Professionele Praktijk model in het kader van beste zorg voor jezelf, je team en patiënt en familie. En ook de Palliative Performance Index en
leiderschap ontwikkeling door middel van traineeships.

In de middag kregen we te horen dat het programma vanaf donderdag middag gecanceld is ivm hurricane Matthew, die gaat komen.
Dus na het congres zijn er door een aantal van de groep boodschappen ingeslagen.
In de avond hebben we Universal studio's mogen bezoeken: een heel mooie ervaring!

Vanmorgen kunnen wij nog een aantal presentaties bezoeken en dan kijken hoe het verder gaat met de storm!

• 06 Oktober 2016 - 16:36

Tineke Runia:

Wat een pech. Hoop dat het lukt Orlando op tijd te verlaten. Mocht dit niet lukken goed dat er voorraad ingeslagen wordt.
    Sterkte, vervelend, maar w.s wel een goed verhaal achteraf.
    Groet Tineke.

Verslag uit: Verenigde Staten, Vineland

Martini Ziekenhuis

Het Martini Ziekenhuis is een topklinisch opleidingsziekenhuis dat zich onderscheidt met een breed aanbod medisch-specialistische zorg in een gastvrije omgeving. We werken nauw samen met huisartsen en andere zorgverleners in de keten: samen gaan we voor de beste zorg. Onze zorgprocessen zijn efficiënt georganiseerd, met de zorgvraag van de patiënt als uitgangspunt. Als duurzame onderneming zijn we ons bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid en investeren we onder meer in duurzame inzetbaarheid van medewerkers.

Actief sinds 13 Sept. 2016