Bezoek Tampa General Hospital - Reisverslag uit Bayside, Verenigde Staten van Martini Ziekenhuis Groningen - WaarBenJij.nu Bezoek Tampa General Hospital - Reisverslag uit Bayside, Verenigde Staten van Martini Ziekenhuis Groningen - WaarBenJij.nu

Bezoek Tampa General Hospital

Door: Jacqueline, Ingrid, Sandra en Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Martini Ziekenhuis

04 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Bayside

Gisteren zijn de laatste Santeon collega's, waaronder Sjoerd en Sandra, gearriveerd en hebben we met de complete groep gegeten. Het is een fijn en gemêleerd gezelschap.

Vanmorgen was het alweer vroeg uit de veren voor een bezoek aan het Tampa General Hospital. Veronique (OLVG) trapte af met een presentatie over de Santeon ziekenhuizen. Na deze kennismaking werd er verteld over Magnet en hoe dit binnen het Tampa General Hospital wordt toegepast. (O.a. over Shared Governance, counsils, data verzamelen). Na deze presentatie was er tijd voor een rondleiding over onder andere de SEH, dagbehandeling en verschillende IC's. Na een heerlijke lunch vertrokken wij weer naar Orlando om ons alvast in te schrijven voor het congres. We kwamen terug bij het hotel met veel informatie over de komende dagen.
Vanavond hebben wij met zijn vieren doorgesproken wie wat gaat bezoeken.

We zijn benieuwd en hebben er zin in!

• 05 Oktober 2016 - 10:39

Tineke Runia:

Leuk om te lezen wat jullie bezoek aan Tampa general jullie gebracht heeft. Vandaag begint het congres.
    Veel plezier en dat we er maar veel van mogen leren.
    Hartelijke groet, Tineke.

• 05 Oktober 2016 - 19:32

Kirsten:

Mooi om jullie verhalen te lezen over Magnet. Zo herkenbaar. Super ervaring. Nu op naar het congres... enjoy !!!

• 06 Oktober 2016 - 11:55

Caroline Otter:

Hallo Martini en Santeon collega's,

Wat leuk om te lezen over jullie ervaringen in de 'magnet hospitals'! Ben benieuwd naar de ideeën waarmee jullie straks 'thuis' komen. En hoe is het congres? Ik hoorde dat het congres eerder wordt gestopt ivm de orkaan die er aankomt! Hopelijk hebben jullie voldoende tijd om antwoord te vinden op de vragen die je hebt. Voorzichtig met de orkaan en tot volgende week!
    groeten, Caroline

Verslag uit: Verenigde Staten, Bayside

Martini Ziekenhuis

Het Martini Ziekenhuis is een topklinisch opleidingsziekenhuis dat zich onderscheidt met een breed aanbod medisch-specialistische zorg in een gastvrije omgeving. We werken nauw samen met huisartsen en andere zorgverleners in de keten: samen gaan we voor de beste zorg. Onze zorgprocessen zijn efficiënt georganiseerd, met de zorgvraag van de patiënt als uitgangspunt. Als duurzame onderneming zijn we ons bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid en investeren we onder meer in duurzame inzetbaarheid van medewerkers.

Actief sinds 13 Sept. 2016