USA bezoek: Volg de blog! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Martini Ziekenhuis Groningen - WaarBenJij.nu USA bezoek: Volg de blog! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Martini Ziekenhuis Groningen - WaarBenJij.nu

USA bezoek: Volg de blog!

Door: Hetty / Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Martini Ziekenhuis

28 September 2016 | Nederland, Groningen

Nogmaals een bericht van intranet met wat nieuws. Vanuit ons zal er vrijdag weer een blog volgen.

27-9-2016 12:00

Vrijdag 30 september vertrekken vier collega's naar de USA voor deelname aan de Magnet Conference in Orlando. Wegens ziekte van clustermanager Tineke Runia neemt unithoofd Sandra Timmerman haar plaats in. De andere deelnemers zijn: Ingrid Wierenga (verpleegkundig adviseur), Jacqueline Bos (verpleegkundige 1D) en Sjoerd van der Zee (stafdirecteur P&O). Naast het congres brengen zij ook een werkbezoek aan twee ziekenhuizen.

De vier collega's delen hun ervaringen tijdens het werkbezoek via deze blog. In het linkermenu van de blog kun je je aanmelden voor de maillijst. Je krijgt dan automatisch elke update van de blog toegestuurd. Ook kun je reageren op de blogs. De collega's willen graag vragen of aandachtspunten vanuit het Martini Ziekenhuis meenemen naar de USA. Dus zijn er aspecten van de verpleegkundige zorg of het verpleegkundig beleid waarvan jij benieuwd bent hoe dit in het buitenland is geregeld, neem dan even contact op met een van hen. Je kunt je vraag ook op de blog posten.

Excellente Zorg
De deelname van ons ziekenhuis aan dit congres is gericht op de concretisering van het programma Excellente Zorg van de beroepsvereniging V&VN. Specifieke aandachtspunten zijn: verpleegkundig leiderschap, functiedifferentiatie in de verpleegkundige beroepsgroep en samenwerking tussen verpleegkundigen en artsen. Het congres wordt georganiseerd door het American Nurses Credentialing Centre. Deze kwaliteitsorganisatie voor verpleegkundigen heeft in 1983 het Magnet Recognition Model geïntroduceerd. Dit model staat voor de beste zorg aan patiënten door verpleegkundigen en verzorgenden die met volle overgave en met de laatste kennis hun vak uitoefenen. De beroepsvereniging V&VN heeft dit concept, in samenwerking met onder meer de Santeon ziekenhuizen, vertaald naar de Nederlandse situatie. In Nederland wordt het Excellente Zorg genoemd.

• 29 September 2016 - 05:42

Sandra Reininga:

Een hele goede reis gewenst. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Verslag uit: Nederland, Groningen

Martini Ziekenhuis

Het Martini Ziekenhuis is een topklinisch opleidingsziekenhuis dat zich onderscheidt met een breed aanbod medisch-specialistische zorg in een gastvrije omgeving. We werken nauw samen met huisartsen en andere zorgverleners in de keten: samen gaan we voor de beste zorg. Onze zorgprocessen zijn efficiënt georganiseerd, met de zorgvraag van de patiënt als uitgangspunt. Als duurzame onderneming zijn we ons bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid en investeren we onder meer in duurzame inzetbaarheid van medewerkers.

Actief sinds 13 Sept. 2016